2012. május 27., vasárnap

Fogni Zágrábot


A múzeumban azzal mutatkoztam be, hogy két nap lézengés után két napig be sem mentem, és inkább megírtam a szakdolgozatomat. Azóta se sokat láttak, mert részben az ő különféle hisztijeik vagy tudatlanságuk nyomán például telefonszámot és telefont intéztem, idegenrendészeten rendezték a soraimat (halálra rémítés és fejcsóválás után folyékony hibajavítóval, just like home), és négyszer mentem a helyi BKV különféle irodáiba diákkártya ügyben, míg végre tegnap meglett. Annyi viszontagság és baszakodás után az irodán, kint a bódéban ülő hölggyel aztán kellemesen elcsevegtünk németül, mint két normális ember, és még a teljesen máshol vett, felesleges jegyeimet is visszaváltotta.

Felfedeztem ezeket a dolgokat:
- hihetetlenül vicces, hogy mennyi délszláv szót használunk a magyarban, és mit sem sejtünk erről, a horvátok meg pláne tesznek rá (pedig, pedig)
- a horvátok, legalábbis itt fönt, nagyjából ugyanúgy viselkednek és ugyanúgy is néznek ki, mint a magyarok, kivéve, hogy szerintem mi egy kicsit kattantabbak és így izgalmasabbak vagyunk, itt viszont cserébe nincs büdös ember a villamoson
- a horvátok egy része darált húson és kelt tésztán kívül mást is eszik
- a horvátok reggeltől hajnalig tömegesen hömpölyögnek az utcán, valószínűleg ezért van mindenhol olyan nagy hely építve - ettől függetlenül mindig arra mennek, amerre a legrövidebb (és elsodorják a térképemet).

A kaja döbbenetesen drága, erre valahogy nem emlékeztem. A legtöbb dolog nagyjából kétszer annyiba kerül, mint otthon, főleg a zöldség-gyümölcs és az édesség brutális, de kenyeret is nehéz venni 300 Ft alatt, egy doboz sör minimum 300 Ft. Úgyhogy Lino maci egyelőre csak kacsintgat rám a polcról, hiába akcija, előbb még meg kell tanulnom itt a túlélési praktikákat. Mindenesetre errefelé nem téma az a jelző, hogy “olcsó”: a belvárosban szinte bármi pontosan ugyanannyiba kerül, mint a lakótelepen, és nincs különbség a nagyobb Konzum és a sarki kisbolt árai között sem. És ez nagyon érdekes.

A nagyapám mondta régen, hogy néha fogni lehet Zágrábot, és a zágrábi tévéadóra gondolt. Kíváncsi lennék, mit szólna, hogy ide jöttem, Jugóba. Vagy ez már akkor sem Jugó volt? És vajon fogni fogom egyáltalán az adást?

A szobámból ezeket látom: zágrábi TV-torony, Medvedgrad, L’Oreal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése